Dotyczy propozycji zadań do Planu Finansowego Funduszu Promocji Mięsa Wołowego na rok 2018

Mając na uwadze ustalenia przyjęte na posiedzeniu Komisji Zarządzającej Funduszu Promocji Mięsa Wołowego, zwracam się do Państwa z prośbą o konsolidację działań zaplanowanych na rok 2018. Członkowie Komisji Zarządzającej stoją na stanowisku, że aby wzmocnić przekaz promocyjny, należy połączyć działania podejmowane przez poszczególne organizacje wnioskujące o dofinansowanie z Funduszu Promocji Mięsa Wołowego. Zdaniem członków Komisji działania, zarówno na rynku wewnętrznym, jak i na rynkach zagranicznych, prowadzone przez branżę w sposób skonsolidowany, mają większą skuteczność. Koncentracja na  przedsięwzięciach zapewniających efektywne dotarcie do grup docelowych oraz synergia działań w tym zakresie, także z instytucjami otoczenia rolnictwa, jest w opinii członków Komisji Zarządzającej priorytetowa, stąd na posiedzeniu zdecydowano o pogrupowaniu przedłożonych projektów według następującego schematu:

1) PROMOCJA

  • „Uczta u Neptuna. Mięso wołowe z Pomorza” – Stowarzyszenie Rzeźników
    i Wędliniarzy Rzeczypospolitej Polskiej;
  • „Promocja QMP w Punktach Sprzedaży” – Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego;
  • „Marka Polskie Mięso/Polska Smakuje” – Związek Polskie Mięso;
  • „Promocja mięsa wołowego podczas XXIV Regat o Błękitną Wstęgę Jeziorska” – Stowarzyszenie Innowatorów Wsi;
  • „Zdrowe nawyki żywieniowe kształtujemy od najmłodszych lat” – Stowarzyszenie Innowatorów Wsi;
  • „Wielkanoc mięsne święta polska tradycja – wołowina na Wielkanocnym stole” – Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy Rzeczypospolitej Polskiej;
  • „Mięsna arena z wołowiną” – Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy Rzeczypospolitej Polskiej;
  • „Świętomięs Polski z Wołowiną” – Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy Rzeczypospolitej Polskiej;
  • „Polska jakość od morza do Tatr” – Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przetwórców i Producentów Produktów Ekologicznych „Polska Ekologia”;
  • „Akcje profilaktyczne połączone z promocją zdrowego odżywiania” – Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przetwórców i Producentów Produktów Ekologicznych „Polska Ekologia”;
  • „Piknik Wołowy” – Krajowa Rada Izb Rolniczych;
  • „Polska wołowina na talerzu” – Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przetwórców i Producentów Produktów Ekologicznych „Polska Ekologia”;
  • „Produkcja wołowiny wysokiej jakości w oparciu o krzyżowanie towarowe bydła” – Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka;
  • „Nie taka wołowina straszna” – Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka;
  • „Święto Wołowiny” – Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego;

2) PROMOCJA MIĘDZYNARODOWA

  • „Wsparcie promocyjne polskiej wołowiny kulinarnej na rynkach eksportowych Francji i Niemiec” – Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego;
  • „Polskie Mięso Ambrozja Smaku – Promocja Mięsa Wołowego” – Związek Polskie Mięso;
  • „Promocja na rynku czeskim” – Związek Zawodowy Rolników „Ojczyzna”;
  1. „Dni Wilna z Polską Wołowiną” – Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Zachowawczej Rasy Polska Czerwona w Typie Mięsnym;
  2. „Promocja mięsa wołowego w Arabii Saudyjskiej” – Związek Polskie Mięso;

HCCP/FDA

  1. „Szkolenie z uzyskaniem certyfikatów HACCP/FDA Preventive Controls na rynek USA” – Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego;

PROMOCJA HoReCa I MEDIA

  • „Kampania medialna QMP- HoReCa, Handel oraz Konsument” – Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego;
  • „Szlakiem Polskiego Mięsa Wołowego” – Związek Polskie Mięso;

EUROP

  • „Wzmocnienie mocy marketingowych 2018” – Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego;

COPA

  • „Działalność na forum europejskim 2018-111” – Federacja Branżowych Związków Producentów Rolnych;

PODRĘCZNIK DLA HANDLU

  • „Podręcznik dla handlu – prawidłowa ekspozycja wołowiny w ladzie tradycyjnej” – Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego;

EKOGALA

  • „Sposób na Byka” – Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przetwórców i Producentów Produktów Ekologicznych „Polska Ekologia”;

BYCIE FIT JEST GIT!/EKOGALA

  • „Dzień Dziecka w Kancelarii Premiera” – Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego;
  • „Bycie fit jest git!” – Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przetwórców i Producentów Produktów Ekologicznych „Polska Ekologia”;

RUDAWKA

  • „Mleko i mięso od bydła simentalskiego z górskich łąk i pastwisk” – Polski Związek Hodowców Bydła Simentalskiego;
  • „Ekologiczna wioska w Rudawce Rymanowskiej” – Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przetwórców i Producentów Produktów Ekologicznych „Polska Ekologia”;

PIKNIK PDŻ

  • „Ekologiczna wioska podczas Pikniku PDŻ” – Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przetwórców i Producentów Produktów Ekologicznych „Polska Ekologia”;

POLAGRA

  • „Mięso z Polski. Polagra 2018” – Ogólnopolski Cech Rzeźników Wędliniarzy i Kucharzy;
  • „Mięso z Polski – Promocja na Targach POLAGRA FOOD” – Związek Polskie Mięso;

BIOFACH

  • „BIOFACH 2018 – Promocja polskich produktów rolnictwa ekologicznego w Europie” – Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przetwórców i Producentów Produktów Ekologicznych „Polska Ekologia”;

DOŻYNKI PREZYDENCKIE W SPALE

  • „Wołowina na dożynkach prezydenckich” – Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy Rzeczypospolitej Polskiej;
  • „Z wołowiną na Dożynki Prezydenckie” – Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego;

EDUKACJA LEKARZY

  • „Edukacja lekarzy z zakresu wykorzystania produktów wysokiej jakości w leczeniu pacjentów” – Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przetwórców i Producentów Produktów Ekologicznych „Polska Ekologia”;
  • „Edukacja studentów medycyny z zakresu zdrowego odżywiania” – Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przetwórców i Producentów Produktów Ekologicznych „Polska Ekologia”;

KWARTALNIK

  • „Kwartalnik” – Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego;

SZTUKA MIĘSA

  • „Sztuka mięsa czyli wół z wolna ale porządnie” – Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy Rzeczypospolitej Polskiej;

SZKOLENIA HODOWCÓW

  • „Szkolenia dla hodowców bydła mięsnego” – Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego;
  • „Profesjonalne doradztwo szansą na rozwój sektora wołowiny” – Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego;
  • „Produkcja mięsa wołowego alternatywą dla rolników z obszarów zagrożonych ASF” – NSZZ Rl „Solidarność”;
  • „Szkolenie hodowców i producentów Bydła Polskiego Czerwonego” – Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Zachowawczej Rasy Polska Czerwona w Typie Mięsnym;
  • „Ogólnopolski cykl szkoleń pt.: „Organizacja i ekonomika chowu i hodowli bydła mięsnego. Produkcja wołowiny wysokiej jakości” – Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przetwórców i Producentów Produktów Ekologicznych „Polska Ekologia”;

SZKOLENIA GASTRONOMICZNE

  • „QMP – edukacja młodych szefów kuchni” – Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego;
  • „Akcje promocyjno-informacyjne dla uczniów szkół gastronomicznych – Stawiam na Wołowinę” – Związek Polskie Mięso;

PLATFORMA

  • „Internetowa platforma Wołowina 2020” – Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego;
  • „Promocja w internecie kochamwolowine.pl” – Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego;
  • „Bukaciarnia 2018” – Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego;
  • „BOHUA.PL – Polskie Mięso w Chinach – platforma internetowa” – Związek Polskie Mięso;
  • „W mięsie siła! Wołowina” – Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy Rzeczypospolitej Polskiej;
  • „Platforma internetowa wspierająca zdrowe odżywianie pacjentów” – Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przetwórców i Producentów Produktów Ekologicznych „Polska Ekologia”;
  • „Promocja wysokowartościowego mięsa wołowego krów rasy Polska Czerwona – pakiet multimedialny „Czerwona polska krowa” – Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Zachowawczej Rasy Polska Czerwona w Typie Mięsnym;

PROJEKT MULTI

  • „Organicity. Taste the wellness of EU organic food!” – Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przetwórców i Producentów Produktów Ekologicznych „Polska Ekologia”;

SKŁADKA UECBV

  • „Składka członkowska UECBV” – Związek Polskie Mięso;

PLATFORMA+PROMOCJA

  • „Najlepsza Polska Wołowina” – Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego;
  • „Pastrami, kabanosy, szynka wołowa i inne wędliny i pieczenie wołowe bez tajemnic” – Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy Rzeczypospolitej Polskiej;
  • „Wybieram – POLSKIE – EKO” – Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przetwórców i Producentów Produktów Ekologicznych „Polska Ekologia”;
  • „Szukaj i pytaj o polskie produkty” – Związek Zawodowy Rolników „Ojczyzna”;
  • „Kampania na rzecz odtworzenia i wsparcia rozwoju lokalnych rynków rolnych oraz wzrostu spożycia produktów polskiego rolnictwa w skróconym łańcuchu dostaw Z Gruntu Polska”-Ogólnopolskie Porozumienie Związków Zawodowych Rolników i Organizacji Rolniczych;

FORUM SEKTORA WOŁOWINY

  • „V Forum Sektora Wołowiny” – Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego;

WYSTAWY

  • „Polska wołowina na polskim stole” – Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego;
  • „Warmińsko-Mazurska Wystawa Zwierząt Hodowlanych” – Krajowa Rada Izb Rolniczych;
  • „Trzecia ogólnopolska Wystawa Polskiego Bydła Czerwonego w Typie Mięsnym w Rumianie – „LAUKS RUMIAN” – Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Zachowawczej Rasy Polska Czerwona w Typie Mięsnym.

Proponuje się, aby poszczególne bloki tematyczne były realizowane w ramach wewnętrznego porozumienia pomiędzy organizacjami za pośrednictwem wytypowanego lidera. Powyższa segmentacja przedsięwzięć promocyjnych pozwoli zainicjować współpracę między Państwa organizacjami przy realizacji określonych działań, aby w pełni wykorzystać efekt skali. Tym samym środki Funduszu będą wydatkowane najefektywniej, zapewniając maksymalną skuteczność przekazu promocyjnego.
Propozycje zadań przedkładane zgodnie z powyższą rekomendacją będą rozpatrywane przez Komisję Zarządzającą w pierwszej kolejności. Uprzejmie proszę o składanie propozycji zadań do Planu Finansowego Funduszu Promocji Mięsa Wołowego na rok 2018 w Kancelarii Ogólnej KOWR w terminie do 12 stycznia 2018 r.

 

 

Print Friendly, PDF & Email