Dotyczy propozycji zadań do Planu Finansowego Funduszu Promocji Mięsa Wołowego na rok 2018
Mając na uwadze ustalenia przyjęte na posiedzeniu Komisji Zarządzającej Funduszu Promocji Mięsa Wołowego, zwracam się do Państwa z prośbą o konsolidację działań zaplanowanych na rok 2018. Członkowie Komisji Zarządzającej stoją na stanowisku, że aby wzmocnić przekaz promocyjny, należy połączyć działania podejmowane przez poszczególne organizacje wnioskujące o dofinansowanie z Funduszu Promocji Mięsa Wołowego. Zdaniem członków Komisji działania, zarówno na rynku wewnętrznym, jak i na rynkach zagranicznych, prowadzone przez branżę w sposób skonsolidowany, mają większą skuteczność. Koncentracja na przedsięwzięciach zapewniających efektywne dotarcie do grup docelowych oraz synergia działań w tym zakresie, także z instytucjami otoczenia rolnictwa, jest w opinii członków Komisji Zarządzającej priorytetowa, stąd na posiedzeniu zdecydowano o pogrupowaniu przedłożonych projektów według następującego schematu:
1) PROMOCJA
- „Uczta u Neptuna. Mięso wołowe z Pomorza” – Stowarzyszenie Rzeźników
i Wędliniarzy Rzeczypospolitej Polskiej; - „Promocja QMP w Punktach Sprzedaży” – Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego;
- „Marka Polskie Mięso/Polska Smakuje” – Związek Polskie Mięso;
- „Promocja mięsa wołowego podczas XXIV Regat o Błękitną Wstęgę Jeziorska” – Stowarzyszenie Innowatorów Wsi;
- „Zdrowe nawyki żywieniowe kształtujemy od najmłodszych lat” – Stowarzyszenie Innowatorów Wsi;
- „Wielkanoc mięsne święta polska tradycja – wołowina na Wielkanocnym stole” – Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy Rzeczypospolitej Polskiej;
- „Mięsna arena z wołowiną” – Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy Rzeczypospolitej Polskiej;
- „Świętomięs Polski z Wołowiną” – Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy Rzeczypospolitej Polskiej;
- „Polska jakość od morza do Tatr” – Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przetwórców i Producentów Produktów Ekologicznych „Polska Ekologia”;
- „Akcje profilaktyczne połączone z promocją zdrowego odżywiania” – Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przetwórców i Producentów Produktów Ekologicznych „Polska Ekologia”;
- „Piknik Wołowy” – Krajowa Rada Izb Rolniczych;
- „Polska wołowina na talerzu” – Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przetwórców i Producentów Produktów Ekologicznych „Polska Ekologia”;
- „Produkcja wołowiny wysokiej jakości w oparciu o krzyżowanie towarowe bydła” – Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka;
- „Nie taka wołowina straszna” – Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka;
- „Święto Wołowiny” – Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego;
2) PROMOCJA MIĘDZYNARODOWA
- „Wsparcie promocyjne polskiej wołowiny kulinarnej na rynkach eksportowych Francji i Niemiec” – Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego;
- „Polskie Mięso Ambrozja Smaku – Promocja Mięsa Wołowego” – Związek Polskie Mięso;
- „Promocja na rynku czeskim” – Związek Zawodowy Rolników „Ojczyzna”;
- „Dni Wilna z Polską Wołowiną” – Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Zachowawczej Rasy Polska Czerwona w Typie Mięsnym;
- „Promocja mięsa wołowego w Arabii Saudyjskiej” – Związek Polskie Mięso;
HCCP/FDA
- „Szkolenie z uzyskaniem certyfikatów HACCP/FDA Preventive Controls na rynek USA” – Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego;
PROMOCJA HoReCa I MEDIA
- „Kampania medialna QMP- HoReCa, Handel oraz Konsument” – Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego;
- „Szlakiem Polskiego Mięsa Wołowego” – Związek Polskie Mięso;
EUROP
- „Wzmocnienie mocy marketingowych 2018” – Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego;
COPA
- „Działalność na forum europejskim 2018-111” – Federacja Branżowych Związków Producentów Rolnych;
PODRĘCZNIK DLA HANDLU
- „Podręcznik dla handlu – prawidłowa ekspozycja wołowiny w ladzie tradycyjnej” – Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego;
EKOGALA
- „Sposób na Byka” – Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przetwórców i Producentów Produktów Ekologicznych „Polska Ekologia”;
BYCIE FIT JEST GIT!/EKOGALA
- „Dzień Dziecka w Kancelarii Premiera” – Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego;
- „Bycie fit jest git!” – Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przetwórców i Producentów Produktów Ekologicznych „Polska Ekologia”;
RUDAWKA
- „Mleko i mięso od bydła simentalskiego z górskich łąk i pastwisk” – Polski Związek Hodowców Bydła Simentalskiego;
- „Ekologiczna wioska w Rudawce Rymanowskiej” – Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przetwórców i Producentów Produktów Ekologicznych „Polska Ekologia”;
PIKNIK PDŻ
- „Ekologiczna wioska podczas Pikniku PDŻ” – Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przetwórców i Producentów Produktów Ekologicznych „Polska Ekologia”;
POLAGRA
- „Mięso z Polski. Polagra 2018” – Ogólnopolski Cech Rzeźników Wędliniarzy i Kucharzy;
- „Mięso z Polski – Promocja na Targach POLAGRA FOOD” – Związek Polskie Mięso;
BIOFACH
- „BIOFACH 2018 – Promocja polskich produktów rolnictwa ekologicznego w Europie” – Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przetwórców i Producentów Produktów Ekologicznych „Polska Ekologia”;
DOŻYNKI PREZYDENCKIE W SPALE
- „Wołowina na dożynkach prezydenckich” – Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy Rzeczypospolitej Polskiej;
- „Z wołowiną na Dożynki Prezydenckie” – Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego;
EDUKACJA LEKARZY
- „Edukacja lekarzy z zakresu wykorzystania produktów wysokiej jakości w leczeniu pacjentów” – Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przetwórców i Producentów Produktów Ekologicznych „Polska Ekologia”;
- „Edukacja studentów medycyny z zakresu zdrowego odżywiania” – Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przetwórców i Producentów Produktów Ekologicznych „Polska Ekologia”;
KWARTALNIK
- „Kwartalnik” – Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego;
SZTUKA MIĘSA
- „Sztuka mięsa czyli wół z wolna ale porządnie” – Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy Rzeczypospolitej Polskiej;
SZKOLENIA HODOWCÓW
- „Szkolenia dla hodowców bydła mięsnego” – Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego;
- „Profesjonalne doradztwo szansą na rozwój sektora wołowiny” – Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego;
- „Produkcja mięsa wołowego alternatywą dla rolników z obszarów zagrożonych ASF” – NSZZ Rl „Solidarność”;
- „Szkolenie hodowców i producentów Bydła Polskiego Czerwonego” – Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Zachowawczej Rasy Polska Czerwona w Typie Mięsnym;
- „Ogólnopolski cykl szkoleń pt.: „Organizacja i ekonomika chowu i hodowli bydła mięsnego. Produkcja wołowiny wysokiej jakości” – Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przetwórców i Producentów Produktów Ekologicznych „Polska Ekologia”;
SZKOLENIA GASTRONOMICZNE
- „QMP – edukacja młodych szefów kuchni” – Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego;
- „Akcje promocyjno-informacyjne dla uczniów szkół gastronomicznych – Stawiam na Wołowinę” – Związek Polskie Mięso;
PLATFORMA
- „Internetowa platforma Wołowina 2020” – Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego;
- „Promocja w internecie kochamwolowine.pl” – Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego;
- „Bukaciarnia 2018” – Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego;
- „BOHUA.PL – Polskie Mięso w Chinach – platforma internetowa” – Związek Polskie Mięso;
- „W mięsie siła! Wołowina” – Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy Rzeczypospolitej Polskiej;
- „Platforma internetowa wspierająca zdrowe odżywianie pacjentów” – Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przetwórców i Producentów Produktów Ekologicznych „Polska Ekologia”;
- „Promocja wysokowartościowego mięsa wołowego krów rasy Polska Czerwona – pakiet multimedialny „Czerwona polska krowa” – Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Zachowawczej Rasy Polska Czerwona w Typie Mięsnym;
PROJEKT MULTI
- „Organicity. Taste the wellness of EU organic food!” – Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przetwórców i Producentów Produktów Ekologicznych „Polska Ekologia”;
SKŁADKA UECBV
- „Składka członkowska UECBV” – Związek Polskie Mięso;
PLATFORMA+PROMOCJA
- „Najlepsza Polska Wołowina” – Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego;
- „Pastrami, kabanosy, szynka wołowa i inne wędliny i pieczenie wołowe bez tajemnic” – Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy Rzeczypospolitej Polskiej;
- „Wybieram – POLSKIE – EKO” – Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przetwórców i Producentów Produktów Ekologicznych „Polska Ekologia”;
- „Szukaj i pytaj o polskie produkty” – Związek Zawodowy Rolników „Ojczyzna”;
- „Kampania na rzecz odtworzenia i wsparcia rozwoju lokalnych rynków rolnych oraz wzrostu spożycia produktów polskiego rolnictwa w skróconym łańcuchu dostaw Z Gruntu Polska”-Ogólnopolskie Porozumienie Związków Zawodowych Rolników i Organizacji Rolniczych;
FORUM SEKTORA WOŁOWINY
- „V Forum Sektora Wołowiny” – Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego;
WYSTAWY
- „Polska wołowina na polskim stole” – Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego;
- „Warmińsko-Mazurska Wystawa Zwierząt Hodowlanych” – Krajowa Rada Izb Rolniczych;
- „Trzecia ogólnopolska Wystawa Polskiego Bydła Czerwonego w Typie Mięsnym w Rumianie – „LAUKS RUMIAN” – Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Zachowawczej Rasy Polska Czerwona w Typie Mięsnym.
Proponuje się, aby poszczególne bloki tematyczne były realizowane w ramach wewnętrznego porozumienia pomiędzy organizacjami za pośrednictwem wytypowanego lidera. Powyższa segmentacja przedsięwzięć promocyjnych pozwoli zainicjować współpracę między Państwa organizacjami przy realizacji określonych działań, aby w pełni wykorzystać efekt skali. Tym samym środki Funduszu będą wydatkowane najefektywniej, zapewniając maksymalną skuteczność przekazu promocyjnego.
Propozycje zadań przedkładane zgodnie z powyższą rekomendacją będą rozpatrywane przez Komisję Zarządzającą w pierwszej kolejności. Uprzejmie proszę o składanie propozycji zadań do Planu Finansowego Funduszu Promocji Mięsa Wołowego na rok 2018 w Kancelarii Ogólnej KOWR w terminie do 12 stycznia 2018 r.